איך לחשב שווי נכס דיגיטלי?

במקרים בהם צריך לבצע הערכה של שווי, בין אם זה לקראת מכירה של עסק או לכל מיני צרכים אחרים, צריך לקחת בחשבון את כל הנכסים והעסקים הדיגיטליים.

האזינו לכתבה

נתונים שנאספו, אתרי אינטרנט פעילים, כל מיני חשבונות פרסום וגם ממשקים דיגיטליים שכוללים צרכנים, יכולים להוסיף ערך לנכסים הדיגיטליים של החברה. הכנו עבורכם מדריך שלם על איך לחשב שווי נכס דיגיטלי? המשיכו לקרוא ותיווכחו בעצמכם.

איך לחשב שווי נכס דיגיטלי

למה כדאי לנהל תיק השקעות בצורה דיגיטלית?

רק בתקופה האחרונה שירות של ניהול תיקי השקעות נפתח לכולם וזאת בעקבות המעבר לשימוש בפלטפורמות הדיגיטליות שמאפשרות ניהול תיקי השקעות. כך נפתחה בעצם הדלת למשקיעים קטנים. היום אין צורך במנהל השקעות אקטיבי, אתם יכולים לבנות ולנהל את תיק השקעות דיגיטלי לחלוטין. באמצעות כל מיני פלטפורמות דיגיטליות, אתם יכולים לנהל את התיק שלכם בקלות רבה וגם לקבל עדכונים אוטומטיים. אלו פלטפורמות מקצועיות, אשר מבוססות על מודלים דיגיטליים ולא על התחושות וההרגשות של מנהלי התיקים האנושיים. נוסף על כך, יש להן ערוצים מגוונים לתקופות שיתאימו לכם.

למה כדאי לדעת את הערך של הנכס הדיגיטלי שלכם?

יש הרבה עסקים שמתבססים על הנכסים הדיגיטליים על מנת לייצר עוד הכנסות, אך זה לא מספיק שהם בודקים את מאזן הרווחיות או לחילופין את הדו"חות הכספיים של החברה. כמו שחברות מסחריות מחזיקות בנכסים ובהשקעות שהן פיזיות אשר מעלים את השווי של החברה, כך גם כל הנכסים הדיגיטליים שווים בפני עצמם.

איך תחשבו את הערך של הנכסים הדיגיטליים שלכם?

אם אתם רוצים להעריך את השווי של הנכסים הדיגיטליים שלכם, אתם צריכים לבחון את הנכס שלכם בהתאם לשלושה עקרונות-

  1. ערך מבוסס הקשר- מרבית מהנכסים הדיגיטליים שלכם יהיו בעלי ערך כשהם יהיו בתור הקשר של עסק מסוים. כמו למשל, אתר סחר כלשהו של רשת אופנה אשר יש לה גם נוכחות פיזית וגם מותג מאוד חזק, יהיה בעל ערך רק בזמן שהוא נמצא בהקשר ישיר לרשת הפיזית.
  2. עלות אלטרנטיבית- אנשי מדיה מנוסים ורבים יצליחו להעריך את כל המשאבים אשר נדרשים לבנייה של אתר סחר או לבנייה של מערכי נתונים. גם העלות של הבנייה, סיכויי ההצלחה וגם הזמן שיהיה דרוש לשם כך יעזרו לכם בהערכה של שווי הנכס הקיים. 
  3. צפי ההכנסות ומיצוי הפוטנציאל- נוסף על כל החישוב החשבונאי גם של ההכנסות וגם של ההוצאות הקשורות לנכס הדיגיטלי, האם אפשר להגיד בצורה חד משמעית שכל בעלי הנכס מקבלים את ההכנסה המקסימלית מהנכס? במקרה כזה צריך לבצע בדיקה מקיפה הרבה יותר מהתפעול של הנכס והמשאבים השיווקיים שלו. אם תוכלו לראות שבהשקעה של עוד כסף, זמן או מומחיות, תצליחו להשביח את הנכס הדיגיטלי שלכם ולגרום לו לייצר הכנסות יותר גבוהות, כך הערך של הכנס יעלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *