איך לחשב מע"מ: מספר דרכים קלות

בכל פעם שאתם מבצעים עסקה, בין אם אתם המשווקים שלה, נותני השירות שלה ובין אם אתם הלקוחות עצמם, אז חלק מהחשבון של העסקה שעליכם לכלול בו הוא את מס ערך המוסף, או כמו שאתם וודאי מכירים אותו, המע"מ.

האזינו לכתבה

במדריך הקרוב אנחנו נסביר לכם איך לחשב מע"מ: מספר דרכים קלות. המדריך נועד בשביל לשרת אתכם ובשביל שתדעו איך לחשב בדיוק את המע"מ שעליכם לשלם או לגבות.

איך לחשב מעמ

למה כדאי להשתמש במחשבון מע"מ לצורך חישוב?

אז כמו שאתם בטח כבר יודעים, על כל עסקה שאתם מבצעים אתם צריכים לשלם 17 אחוז מע"מ ועל כל עסקה שאתם גובים עליה כף אתם צריכים לגבות 17 אחוז מע"מ. בשביל שלא תטעו בחישוב של הסכום, שהוא לא תמיד עגול, כדאי לכם להשתמש במחשבון שיעזור לכם לבצע את חישוב מעמ.גם במקרים בהם מדברים על סכום בשקלים או על סכום במטבעות אחרים, כדאי לכם השתמש במחשבון המע"מ. הדרך לשימוש היא מאוד פשוטה. אתם צריכים לציין את הסכום של העסקה והמחשבון כבר יחשב עבורכם מה הוא הסכום הכולל ביחד עם המע"מ. דרך המחשבון הזה, אתם תוכלו לדעת גם מה הוא סכום המע"מ בנפרד.

איך תחשבו מע"מ מבלי להשתמש במחשבון ייעודי לחישוב?

אם אתם לא רוצים להיות תלויים בכלי של מחשבון מע"מ, יש לכם עוד דרך לחשב את המע"מ לבד, ואף רצוי מאוד להכיר אותה. עליכם לקחת את הסכום הראשון של העסקה בלי המע"מ ולהכפיל אותו ב-1.17, כך למשל אם קניתם מוצר מסוים במאה שקלים, אתם צריכים לכפול 100 ב-1.17 וזה ייצא לכם שהמחיר הסופי שעליכם לשלם יחד עם המע"מ הוא 117 ₪.

איזו עוד דרך יש לחישוב מע"מ?

דרך נוספת לביצוע חישוב של המע"מ היא להשתמש באקסל בעזרת השלבים הבאים:

יש הרבה אנשים שלא מסתדרים עם טבלאות אקסל וזה בסדר גמור. אתם צריכים לדעת שיש לכם הרבה כלים לחישוב המע"מ וכדאי לחקור את כולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *