מה החשיבות של מחשבון BMI?

תוצאת BMI היא חישוב מסת הגוף של כל אדם. מדובר בנתון חשוב אשר יש לו קשר ישיר למצב בריאותו. זו הסיבה שישראלים רבים מבצעים מעת לעת חישוב של המסה באמצעות מחשבון BMI שהוא נוח מאד לשימוש.

האזינו לכתבה

קביעת מסת הגוף

כדי להגיע לתוצאה הנכונה מבצעים תחשיב של משקל הגוף לחלק לגובה בריבוע. כך מודדים באמצעות מחשבון BMI את מסת הגוף כדי לסווג אדם זה לנתונים של מי שהוא במשקל גוף תקין, או לחלופין סובל מתת משקל או מהשמנת יתר.

הפרמטרים לקביעת מסת הגוף כוללים נושאים כמו הגיל של אותו אדם, ההתפלגות של השרירים שלו, השומן, מסת העצם ועוד. לכן כאשר מגיעים לתוצאה יש להביא בחשבון גם את הנושאים הנלווים לכך.

מחשבון BMI

BMI של אנשים מבוגרים

אנשי מקצוע אשר משתמשים באופציה של מחשבון BMI מזינים כמה נתונים שהם אקוטיים כמו לדוגמה המשקל של הגוף, המוצא האתני שלו, מין, גיל, רמת פעילות גופנית, שומן גוף, מסת שריר ועוד. רק כאשר רואים את כל המכלול של הנתונים אפשר לדעת באמצעות מחשבון BMI אם האדם בריא, אם המשקל שלו תקין וזאת לאור רמת השומן או מסת שריר שהיא קלה או כבדה יחסית אצל אדם זה.

אפשר לראות באופן ברור שאצל נשים מבוגרות יש נטייה לאחוז גבוה יותר של שומן בגוף ולגברים מבוגרים יש בדרך כלל כמות מוגברת של שומן בגוף מאשר לגברים צעירים.

פעילות ספורטיבית

כל אדם מודע לחשיבות העצומה של אימונים ספורטיביים לבריאות הגוף, כדי לשמור על מסת גוף תקינה ועל המשקל הנכון לכל אדם. אך לא כל אחד נרתם לביצוע האימונים הללו ולכן יש ליצור נוחות מקסימלית לסוגים שונים של האוכלוסייה. יש כאלו שהאופציה הנוחה ביותר עבורם היא הימצאותו של מכשיר כושר בבית וכך הם מתאמנים עליו בשעות הפנאי.

אחרים מעדיפים לצאת לאוויר הצח ולבצע אימונים עצמאיים כמו הליכה בפארק, ריצה ברחבי העיר, התעמלות בחדר הכושר או במתקנים הציבוריים בשכונות. אין זה רלוונטי מהי צורת האימונים שבחר כל אדם, הנושא החשוב הוא לבצע ספורט באופן עקבי ובדרך זו לשמור על משקל גופו, היקפי השומן ועל מסת השריר שלו.

בדיקה של שינויים במסת השריר

לאחר תקופה של אימונים מאד מעניין לדעת מהי מסת השריר החדשה ולכן המתאמנים בוחנים באמצעות מחשבון BMI את התוצאות כדי לראות אם יש שינויים לטובה במדדים השונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *